DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yolcu Hizmetleri II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HYHY 202
Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Sivil Havacılık İşletmeleri yolcu hizmetleri çalışanlarının görevleri,havalimanı diğer bölümler arasında fonksiyonel ilişkileri,havalimanı ve uçağa yolcu giriş-varış işlemleri,yolcu yönlendirme teknikleri,bilgi verme,problem çözme,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur,temel kavramları açıklayabilirler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yolcu hizmetleri görev ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Yolcu Hizmetleri işleyişini ve diğer bölümlerle olan fonksiyonel ilişkilerini değerlendirebilirler.
  • Yolcu hizmetlerinde kullanılan evrakların içerik ve işlevlerini sınıflandırabilirler.
  • Yolcu hizmetlerinde kullanılan İngilizce terimler ve karşılıklarını kullanabilirler.
Ders Tanımı Yolcu hizmetleri uygulamaları
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dünyada Sivil Havacılık,Türkiyede Sivil Havacılık,ICAO Annexleri genel değerlendirme SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:1 ISBN: 978-975-493-059-7
2 Yolcu Hizmetleri terminolojisi,yolcu kimdir yükümlülükleri nelerdir SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:1 ISBN: 978-975-493-059-7
3 Yolcu hizmetlerine kullanılan kodlar SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:2 ISBN: 978-975-493-059-7
4 Yolcu Hizmetleri check-in, kural tanımaz yolcular ve yaptırımları SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:3 ISBN: 978-975-493-059-7
5 Check-in amaçları ve gereklilikleri SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:4 ISBN: 978-975-493-059-7
6 CRS ,seyahat dokümanları kontrolü SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:5 ISBN: 978-975-493-059-7
7 Ara sınav
8 Özelliği olan yolculara check-in işlemleri SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:6 ISBN: 978-975-493-059-7
9 Yolcu ve bagaj taşıma mevzuatı,yolcu bagaj tanıtımı ve kabulü SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:7 ISBN: 978-975-493-059-7
10 Fazla bagaj kural ve uygulamaları,ağırlık-parça sistemi,evcil hayvan kabulü,ilave koltuk,kabin bagajı SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:8 ISBN: 978-975-493-059-7
11 Uçuş ve hizmet aksaklıkları,denied boarding,olağan olmayan durumlarda sorumluluklar SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:9 ISBN: 978-975-493-059-7
12 Boarding işlemleri , Uçuş ve hizmet aksaklıklarında yolcu hakları,yolcuya verilecek hizmetler SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:10 ISBN: 978-975-493-059-7
13 Arrival, Yolcu Hizmetlerinde kullanılan dokümanlar,içerik ve işlevleri SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:11 ISBN: 978-975-493-059-7
14 Anons kalıpları,Yolcu Hizmetleri ilkeleri,müşteri ilişkileri,problem çözme teknikleri SHGM Yayınları. (2013). Yolcu Hizmetleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. HAD/T-20. Bölüm:12 ISBN: 978-975-493-059-7
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Final
Ders Kitabı DHMİ ve SHGM Mevzuatları,dokümanları,TGS,THY eğitim notları
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
18
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
6
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Havacılıkta yer hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek

X
3

Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak

X
4

Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramlar ve insan performansını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olmak

X
5

Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
6

Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını uygulayabilmek

X
7

Biletleme paket programları konusunda bilgi sahibi olmak

X
8

Günlük operasyonel faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözümler üretebilmek ve doğru karar verme becerisine sahip olmak

X
9

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
10

Bir yabancı dili kullanarak havacılıkta yer hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak

X
11

Havacılıkta yer hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest